22.8.2022
Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ersin Arıoğlu'na Ödül Verildi
Birçok ödül alan Yapı Merkezi firmasının kurucu başkanı Dr. Ersin Arıoğlu, Türkiye Köprü İnşaat Cemiyeti tarafından “Meslekte Üstün Başarı” ödülüne layık görüldü...
Dr. Ersin Arıoğlu: "Alınan bir ödülün kıymetini, ödülü alandan ziyade, ödülü takdir edenlerin ve eğer varsa benzeri ödülü paylaşanların değerleri belirler. Her iki açıdan bakıldığında da bugün yine kıymetli ve özel bir ödüle layık görüldüğümün farkındayım ve mutluluk duyuyorum"...
Türkiye'nin yurtiçi ve yurtdışında birçok büyük ve önemli projeyi başarıyla tamamlamış önde gelen firmalarından Yapı Merkezi'nin kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ersin Arıoğlu, Türkiye Köprü İnşaat Cemiyeti tarafından “Meslekte Üstün Başarı” ödülüne layık görüldü. 22 Ağustos 2022 tarihinde düzenlenen I-Bridge / 5. İstanbul Köprü Konferansı’nın açılış konuşmasını yapan Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ersin Arıoğlu bu ödülü almaktan onur duyduğunu belirterek, şunları söyledi; "Yarım asrı geçen meslek yaşantımda yaptığım çalışmalar zaman zaman yurtiçi ve yurtdışı kuruluşlardan takdir gördü, ödüllendirildi. Alınan bir ödülün kıymetini, ödülü alandan ziyade, ödülü takdir edenlerin ve eğer varsa benzeri ödülü paylaşanların değerleri belirler. Her iki açıdan bakıldığında da bugün yine kıymetli ve özel bir ödüle layık görüldüğümün farkındayım ve mutluluk duyuyorum." "Köprüler pür taşıyıcı sistemlerdir, aynı zamanda tarihe tanık olurlar": Arıoğlu ayrıca şunları söyledi; “Köprülerin gelişimini tarihsel perspektifte incelediğimizde görüyoruz ki, köprücülüğümüz, uygarlığımızın paralelinde gelişiyor. Köprülerin net bir işlevi vardır: Açıklıkları birleştirmek, fiziksel bir engeli asmak ve tasarlanan köprü-ömrü boyunca üzerindeki trafiği, zafiyete düşmeksizin taşımak. Bu karakterleriyle köprüler pür taşıyıcı sistemlerdir. Ancak, köprüler sadece, belirli yapısal ve uzamsal özelliklere sahip taşıyıcılar değillerdir. En az bunun kadar önemli, ikincil bir amaca daha hizmet ederler: Genelde, tarihe tanık olurlar ve inşa edildikleri dönemin yapım yöntemleri, teknolojileri, malzeme kaynakları ve güzellik anlayışları hakkında kuşaktan kuşağa mesaj taşırlar. Usta mühendisler, öğrenme eğrisi olan tecrübelerinin limitlerini çok iyi bilirler. Tecrübeyi konuşturmak, mühendisliğin zanaatsal yanıdır. Tecrübeyi bilime ve estetiğe yaslayarak konuşturmak ve verimli sonuçlar almak ise, köprü mühendisliğinin sanatsal boyutudur." Yapı Merkezi, 1973 yılında Söğütlüçeşme Tren İstasyonu ve Viyadükleri projesiyle başlayan köprü deneyimini, 1986 yılında 2.400 m uzunluğunda, 60 m yüksekliğindeki Karakaya Baraj Gölü Demiryolu Köprüsü’nün proje tasarımı ve uygulama süreçleriyle geliştirmiştir. Deneyimlerini, Sudan’da, Nil Nehri üzerinde El Mek Nimir (1.154 m) ve Al Halfaya (910 m) Köprüleriyle daha da pekiştirmiş ve dünyaya açılmıştır. Etiyopya’da toplam 5.900 m uzunluğunda 51 adet köprü, Slovenya’da 452 m uzunluğunda, 64 m yüksekliğinde Gabrovica Viyadüğü ve son olarak 2.023 m orta açıklığıyla, Dünyanın En Uzun Orta Açıklıklı Asma Köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü de dahil olmak üzere dünyanın birçok farklı ülkesinde toplamda 120 km’nin üzerinde köprü ve viyadük inşa etmiştir.
Yıllık Rapor