haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Karayolları   Yap-İşlet-Devret (BOT)

23.12.2020

KGM, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi

Köprünün 720 ton ağırlığındaki ilk tabliyesinin Gelibolu'ya taşınması tamamlandı. Proje dahilinde toplam ağırlığı yaklaşık 60 bin ton olan 86 adet tabliyenin daha yükleme ve tahliye işlemi gerçekleştirilecek...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına (UAB) bağlı Karayolları Genel Müdürlüğünün (KGM) yap-işlet-devret (YİD) modelli yatırımı olan ve yapım ve işletmesi sponsor ÇOK A.Ş. (Yapı Merkezi- Limak-SKE&C-Daelim) tarafından üstlenilen Çanakkale Köprüsü ve Kınalı-Tekirdağ- Çanakkale-Savaştepe Otoyolu (Malkara-Çanakkale Kesimi) Projesi’nin yapım çalışmaları hızla devam ediyor.

Köprü'nün 720 ton ağırlığındaki ilk tabliyesinin yükleme ve tahliye işlemlerinin tamamlandığı bildirildi. İnşaatı bittiğinde dünyanın orta açıklığı en uzun asma köprüsü unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ilk tabliyesi, Gölcük’ten Gelibolu'ya taşındı. Proje dahilinde toplam ağırlığı yaklaşık 60 bin ton olan 86 adet tabliyenin daha yükleme ve tahliye işlemi gerçekleştirilecek. Yüklenip tahliye edilecek toplam 87 tabliyenin en ağırı 885,6 ton, toplam yükün hacmi ise 264 adet olimpik yüzme havuzunu dolduracak büyüklükte olacak.

Hatırlanacağı gibi Proje ile ilgili en son, köprünün ana kablolarının çekilmesi işleminde kullanılacak kedi yolunun ana halatları tamamlandığını ve çelik kabloların çekilmesi işlemlerine 2021 yılı Ocak ayında başlanmasının beklendiğini bildirmiştik TEBA:1994/ 16 Kasım 2020.

Yıllık Rapor