haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Şirket Haberleri   Demiryolları

19.9.2019

Alstom'un Sıfır CO2 Emisyonlu Treni Coradia iLint

Alstom, dünyanın ilk hidrojen teknolojisine dayalı yolcu trenini geliştirdi. Dünyanın cer için elektrik gücü üreten hidrojen yakıt hücresi ile çalışan ilk yolcu treni olan Coratia iLint, elektriksiz ağlarda işletilen yolcu trenlerine çevre dostu bir alternatif. Bu sıfır emisyonlu tren, düşük bir ses seviyesi ile çalışıyor, sadece buhar ve yoğuşum suyu çıkarıyor...

Dünyanın önde gelen demiryolu teknolojisi firması Fransız Alstom yeni yolcu trenini sıfır CO2 emisyonlu, hidrojen yakıtlı olarak geliştirdi.

2020 yılına kadar taşımacılık çözümlerinin enerji tüketimini %20 oranında, faaliyetlerinin enerji yoğunluğunu da %10 oranında azaltmayı hedefleyen Alstom, C02 emisyonunu ciddi ölçüde azaltmak için sıfır emisyonlu treni Coradia iLint’i piyasaya sürdü.

Coradia iLint, 2016 yılında Berlin’de gerçekleşen InnoTrans’ta ilk kez görücüye çıkarıldı ve C02 emisyonsuz bu bölgesel tren, dizel yakıta gerçek bir alternatif oluşturdu. Böylece Alstom, dünyada hidrojen teknolojisine dayalı bir yolcu treni geliştiren ilk demiryolu imalatçısı oldu.

Coradia iLint, dünyanın cer için elektrik gücü üreten hidrojen yakıt hücresi ile çalışan ilk yolcu treni. Elektriksiz ağlarda işletilen yolcu trenlerine çevre dostu bir alternatif. Bu sıfır emisyonlu tren, düşük bir ses seviyesi ile çalışıyor, sadece buhar ve yoğuşum suyu çıkarıyor. iLint, enerjiyi temiz dönüştürme, bataryalarda esnek enerji depolama ve cer gücü ile mevcut enerjinin akıllı yönetimi gibi çeşitli yenilikçi unsurları bünyesinde barındırdığı için de özel. Coradia iLint, tüm bu özellikler sayesinde de enerji tüketimini azaltıyor.

Coradia iLint, Almanya’da ticari işletmede

Elektriksiz hatlarda çalışmak üzere özel olarak tasarlanan Coradia iLint, temiz ve sürdürülebilir tren işletimi sağlarken, bir yandan da yüksek performans gösteriyor. 140 km/h azami hızı ve 300 yolcu kapasitesi ile Coradia iLint, normal bölgesel trenlerle tamamen aynı performansa sahip.

Alstom’un ürettiği dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli yolcu treni Coradia iLint, 2018 yılında yolcu seferlerinde kullanılmak üzere Alman Demiryolu İdaresi tarafından onaylandı. O günden beri de Almanya’nın Aşağı Saksonya, Kuzey Ren-Vestfalya, Baden-Württemberg ve Hessen eyaletlerinde kusursuz bir şekilde işletiliyor.

Emisyonsuz ve sürdürülebilir mobilite gelecek nesiller için kilit önemde:

Birleşmiş Milletler Ekonomik ve Sosyal İşleri Dairesi (UN DESA) Nüfus Bölümünün yayımladığı “2018 yılı Dünya Kentleşme Beklentileri Revizyonu”na göre Dünya nüfusunun %55’i kentsel alanlarda yaşıyor ve 2050 yılına kadar bu oranın %68’e çıkması bekleniyor. Rakamlar Türkiye için daha da çarpıcı. 1927 yılında %24,2’den 2018 yılı itibarıyla %75’e çıkmış olan “kentlerde yaşayan nüfus oranı”nın, 2050 yılına kadar %86’yı bulacağı öngörülüyor.

Dünya nüfusundaki artışla birlikte tahminler, 2050 yılına kadar 2,5 milyar insanın daha kentsel alanlara yerleşeceğini gösteriyor. Dünya kentleşmeye devam ettikçe çok sayıda ülke, ulaşım dahil olmak üzere artan kent nüfusunun ihtiyaçlarını karşılamada güçlükler yaşayacak.

Taşımacılık, Dünya genelindeki C02 emisyonlarının neredeyse dörtte birinden sorumlu. Dünyadaki yolcu ve yüklerin %8’i demiryolu ile taşınırken, taşımacılık sektörünün toplam enerji ihtiyacının sadece %2’si demiryolu taşımacılığına ait; bu da demiryolunun ne denli verimli olduğunun en büyük göstergesi. Sürdürülebilir mobilite çözümlerine yönelik ihtiyaç günden güne artıyor ve sürdürülebilir mobilite için C02 emisyonunu azaltacak akıllı bir planlamanın gerekliliği ön plana çıkıyor.

Alstom, yarının demiryolu teknolojilerine doğru ciddi adımlar atıyor ve dünyadaki sürdürülebilir kalkınma çalışmalarında kilit rollerden birini üstleniyor.

Hidrojen yakıt hücreleri ile yeni nesil raylı taşımacılık:

Dizele alternatif olan hidrojen yakıt hücreleri, yeni nesil raylı taşımacılığın tüm temel gerekliliklerini karşılıyor. Gelişmiş ve oturmuş olan bu teknolojinin fiyatı da ekonomik işletmeye olanak sağlıyor.

Alstom’un hidrojeni enerji dönüşümünde stratejik bir ortak olarak konumlandırmak. Alstom, yollarda daha temiz, sıfır emisyonlu bir enerji sistemine geçişte hidrojenin ezberleri bozacağına inanıyor.

Yıllık Rapor