haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Yurtdışı Haberler   Şirket Haberleri

16.7.2019

Türk GAMA Grubu Dünyanın En Uzun Denizaltı Tünelini Çinli Grup ile Birlikte Estonya-Finlandiya Arasında İnşa Edecek

Baltık Denizi’nde inşa edilecek 100 km’lik tünelin yapımı için FinestBay Area Development ile imzalanan Mutabakat Zaptı’na China Railway International Group ile birlikte imza atan Türk GAMA Grubu, 15 milyar Euro’luk projede yer aldı…

Türkiye’nin yurtdışında anahtar teslim iş yapan önde gelen müteahhitlerinden, yurtiçinde birçok projeyi başarıyla tamamlamış ve en son Japon teknolojisi ile Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan Marmaray Projesi’ni İstanbul’a kazandırmış olan GAMA Grubu, bu sefer FinestBay Area Development (Çin finansmanlı Finlandiyalı yatırımcı grubu) şirketinin dünyanın en uzun denizaltı tünelini Çinlilerle birlikte Tallinn (Estonya) – Helsinki (Finlandiya) arasında inşa edecek.

Finlandiya ve Estonya Başbakanlarının bu yılın Ocak ayında Baltık Denizi’ndeki yoğun körfez feribot trafiğini rahatlatmak amacıyla İşbirliği Anlaşması imzaladıkları Tallinn-Helsinki Denizaltı Tüneli için özel yatırımcı grup FinestBay Area Devolepment (Pöyry-AINS Group-Fira Group-Trimble) ile Çinli China Railway International Grup, Touchstone Capital ve GAMA Grubu arasında 11 Temmuz 2019 tarihinde Mutabakat Zaptı imzalandı.

Dünyanın inşaat müteahhitti klasmanını veren ENR dergisinde ikinci sırada olan China Railway International Group ile, en büyük finansçılar arasında ön sıralarda olan Touchstone Capital ve sualtı tünel teknolojisiyle inşaatı sağlayacak olan GAMA Grubu’nun birlikte yapacağı Tallinn-Helsinki Tüneli 100 km uzunluğu ile dünyanın en uzun denizaltı tüneli olacak.

15 milyar Euro’luk yatırım:

Finlandiya ve Estonya Hükümetlerinin desteklediği FinestBay Area Development isimli yatırımcı grubun projesi olan denizaltı tünelinin toplam yatırım bedeli, fizibilite raporuna göre 15 milyar Euro (16,5 milyar USD) olarak belirleniyor.

Yatırımın finansmanının tamamının Touchstone Capital tarafından bulunacağını bildiren ilgili kaynaklar, büyük bölümünün Çinli bankaların vereceği kredilerle finanse edileceğini belirtiyorlar.

Finlandiya ile Estonya hükümetleri arasında Proje için 2017 yılında fizibilite çalışması tamamlandı. Tünelin  yapımının 2024 yılında bitmesi hedefleniyor.  Tünel, 2 saatlik feribot yolculuğunu 20 dk’ya indirecek.

Yıllık Rapor