haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Şirket Haberleri   Demiryolları   Metro Projeleri

26.9.2016

Bombardier Transportation, Türkiye’ye Yaklaşık 100 Milyon Dolar'lık Yatırım Yapmayı Planlıyor

Bombardier Transportation Türkiye Yönetim Direktörü Furio Rossi Fuar'da, Türkiye’nin raylı sistem alanındaki potansiyeli hakkında açıklamalarda bulundu ve Bombardier Transportation olarak Türkiye'nin bu alanda teknoloji transferiyle ilgili ihtiyaçlarını karşılamak için tüm altyapıyı en iyi şekilde sağlamaya hazır olduklarını ifade etti...

Bombardier Transportation Türkiye Yönetim Direktörü Furio Rossi, Almanya Berlin’de gerçekleşen InnoTrans 2016 Ulaşım Teknolojileri Uluslararası Fuarı’nda, Türkiye’nin raylı sistem alanındaki potansiyeli hakkında açıklamalarda bulundu.

Furio Rossi, teknoloji transferinin Türkiye için çok önemli olduğunu belirterek, "Türkiye, başarılı bir teknoloji transferi ile raylı sistem alanında önemli üretici ülkelerden biri haline gelebilme potansiyeline sahip." dedi.

Rossi, şirketin Türkiye'de ilk olarak 1985'te İstanbul ve 1996'da Ankara metro sisteminden sorumlu olduğunu, İzmir metrosunun ise 2005 yılında teslim edildiğini anlattı. İstanbul için 55 yenilikçi Flexity tramvayı ve Bursa için yüksek tabanlı tramvaylar tedarik ettiklerini belirten Rossi, İstanbul'un teslimatının 2004'te, Bursa'nın ise 2011'de tamamlandığını hatırlattı.

Rossi, "Bombardier Transportation ayrıca, 2010 yılında Adana, 2004 yılında Eskişehir ve 1998 yılında İzmir'de prestijli bir hafif raylı ulaşım sistemi inşa etti. Tüm bu projelerle şehir merkezleri, banliyö ile başarılı bir şekilde bağlandı. Bombardier Transportation, son yıllarda Türkiye demir yolu trafiğinde daha fazla kapasite ve güvenlik sağlayan sinyalizasyon ve demir yolu trafiği yönetim çözümlerini tedarik ederek kuruyor. Irmak-Zonguldak ana hat sinyali ve Üsküdar-Ümraniye metro sinyalizasyonu halen devam eden çalışmaları arasında yer alıyor." dedi.

Türkiye'de Bozankaya firmasıyla yüksek hızlı tren üretimi için ortaklık kurduklarını anlatan Rossi, bu ortaklığın, Türkiye'de 5 bine yakın iş fırsatı yaratacağını söyledi.

Türkiye'deki başlıca belediyelerin, yeni metro ve tramvay hatları geliştirerek trafik sıkışıklığı ve kirliliği azaltma gerekliliğiyle karşı karşıya olduğunu ifade eden Rossi, "Türkiye'deki raylı sistem pazarının durumuna yönelik büyük pozitif değişimler gördük" dedi.

"Türkiye'yi mümkün olan en iyi ürünlerle desteklemek istiyoruz":

Furio Rossi, Bombardier'in yüksek hızlı trenleri ve metro araçlarının iki ana avantajının; ticari hizmette kanıtlanmış tasarımları ve sahip oldukları yüksek seviye yenilikçi teknolojileri olduğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Türkiye için önerdiğimiz Zefiro yüksek hızlı trenimizi örnek olarak alalım. Bu ürün kendisini eşsiz yapan yüksek kapasite, güvenilirlik ve performansı inanılmaz etkinlik seviyelerinde sunan teknolojilere sahip. Trenler 30 yılı aşan bir süre boyunca hizmette kalıyorlar ve bu süre boyunca işletim maliyetlerini göz önünde bulundurarak araçlarımızı tasarlıyoruz. Enerji tüketimini minimuma indiriyoruz, bakımlarının yapılabilirliğini ve etkinliğini yüksek seviyede tutmaya çalışıyoruz. Bunlar da sonuçta müşterilerimiz ve demir yolu işletmecileri için yüksek bir katma değer. Bombardier'in faaliyet gösterdiği diğer ülkelere kıyasla Türkiye'deki raylı sistem pazarının durumuna yönelik büyük pozitif değişimler gördük. Türkiye'yi mümkün olan en iyi ürünlerle desteklemek istiyoruz."

Bombardier Transportation Türkiye’ye yaklaşık 100 milyon Dolar'lık yatırım yapmayı planlıyor:

Bombardier Transportation’ın yeni lansmanını yaptığı TALENT 3 trenleri, Türkiye’de de raylara çıkmayı hedefliyor. Rossi, yaklaşan 80 adet yüksek hızlı tren ihalesi için TCDD tarafından seçildiğimiz takdirde Bombardier ve Bozankaya olarak ortaklığımız çerçevesinde, Ankara’da yepyeni bir üretim tesisiyle birlikte Türkiye’ye yaklaşık 100 milyon Dolar'lık yatırım yapmayı planlıyoruz. Bozankaya ile Ankara Sincan’da bulunan tesiste yatırımlarımıza başladık” dedi.

Bombardier Transportation Başkanı Laurent Troger ‘Türkiye hızlı trende neden Bombardier’i seçmeli’ sorusuna karşılık, 

“Öncelikle dünyanın en büyük hızlı tren üreticisi olarak çok sayıda ülkenin büyük ve önemli kentlerinde şehir içi raylı çözümler üreten bir şirketiz. Halihazırda Almanya, Fransa, Çin ve İspanya’da faaliyetlerimiz var. Suudi Arabistan için yeni bir proje geliştiriyoruz. Raylı sistemlerde çok büyük bir tecrübemiz bulunuyor. İkinci neden olarak da Bombardier çalışılması çok kolay ve pratik olan bir firma. Türk hükümetinin hızlı trende yerli üretici ile ortak çalışmaya büyük önem verdiğini biliyoruz. Bombardier rakipleri arasında en gelişmiş teknolojiye sahip. Bu alanda Türkiye’ye teknoloji transferini sağlayabiliriz. Son olarak da Bombardier uzun vadeli bir ortak. Yıllardır raylı sistem sektöründe yer alıyoruz. Türkiye’deki yeni hızlı tren ihalesinin ayrıntılarını bekliyoruz” dedi.

Yıllık Rapor