haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Şirket Haberleri

5.4.2016

Taisei Corporation, Marmaray Projesi’nde Mitsubishi Electric ile Gücünü Birleştirdi

Taisei Corporation’ın delme tünel, batırma tüp ve tüm sistem elektromekanik tesislerin montaj ve devreye alma çalışmalarını gerçekleştirdiği Marmaray BC1 Boğaz Geçiş Projesi’nde Mitsubishi Electric’in hizmetleri ise ileri teknoloji otomasyon ekipmanları, mühendislik ve tasarım, projelendirme, yazılım programlama, donanım montajı, devreye alma, eğitim ve servis desteğini kapsıyor...

Asya ile Avrupa’yı denizaltından birbirine bağlayan ve dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip Marmaray Projesi’nde,  Taisei Corporation, dünya otomasyon devi Mitsubishi Electric ile gücünü birleştirdi. Taisei Corporation’ın delme tünel, batırma tüp ve tüm sistem elektromekanik tesislerin montaj ve devreye alma çalışmalarını gerçekleştirdiği Marmaray BC1 Boğaz Geçiş Projesi’nde Mitsubishi Electric’in hizmetleri ise ileri teknoloji otomasyon ekipmanları, mühendislik ve tasarım, projelendirme, yazılım programlama, donanım montajı, devreye alma, eğitim ve servis desteğini kapsıyor. 

Taisei Corporation Elektro Mekanik Müdürü Bülent Özince, "Özellikle ters akıntılı boğaz sularında dünyanın en derin batırma tüplerinin montajını başarıyla gerçekleştirmiş olmaktan gurur duyuyoruz":

İki dev markanın Marmaray BC1 Boğaz Geçiş Projesi’nde güçlerini birleştirdiğini belirten Taisei Corporation Elektro Mekanik Müdürü Bülent Özince, Taisei-Gama-Nurol konsorsiyumu ile gerçekleştirilen Marmaray tünel inşaatı ve Mitsubishi Electric’in projeye yüksek katma değer sağlayan hizmetlerine ilişkin şu bilgileri aktardı:

“Taisei Corporation olarak Marmaray BC1 Boğaz Geçiş Projesi’nin istasyonlar arası delme tünellerinin açılması, batırma tüp elemanların inşası ve montajı, Sirkeci derin istasyonunun inşası, tünel ve istasyonların elektromekanik işlerinin temin ve montajını gerçekleştirdik. Özellikle ters akıntılı boğaz sularında dünyanın en derin batırma tüplerinin montajını başarıyla gerçekleştirmiş olmaktan gurur duyuyoruz. Yoğun yapılaşmanın yer aldığı tarihi yarımadada Sirkeci istasyonu için derin kazıların yapılması da çok güçlü uzmanlık gerektiriyordu. Marmaray istasyon ve tünellerinde uluslararası zorlu standartlara uyarak, yüksek güvenlikli elektromekanik sistemlerin başarıyla monte edilip devreye alınmasını sağlamış olmaktan dolayı çok mutluyuz.”

Mitsubishi Electric’in Marmaray projesinin gereksinimlerini ve emniyet kriterlerini çok iyi kavramış olduğunu vurgulayan Bülent Özince, Mitsubishi Electric ile işbirliği yapmalarının nedenlerini şöyle açıkladı; “Marmaray BC1 ihalesi “tasarla-yap” şeklinde bir proje olduğu için öncelikle mühendislik analizlerinin başarılı bir şekilde yapılması gerekiyordu. Mitsubishi Electric bu analizleri başarıyla gerçekleştirdi. Daha sonraki aşamada ise proje gereksinimlerine uygun en güvenilir ürünler seçildi. Bu noktada Mitsubishi Electric’in çok iyi referanslarının olması da önemli bir rol oynadı.”

Mitsubishi Electric’in Marmaray’daki hizmetleri

Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri, faaliyet alanları içinde önemli bir yer tutan altyapı projeleri kapsamında, Marmaray’ın “İstasyon Bilgi ve Yönetim Sistemi Projesi”ni gerçekleştirdi. Mitsubishi Electric’in Marmaray BC1 Boğaz Geçiş Projesi’ndeki hizmetleri; ileri teknoloji ürünü otomasyon ekipmanları, mühendislik ve tasarım, projelendirme, yazılım programlama, donanım montajı, devreye alma, eğitim ve servis desteğini kapsıyor. Tünel, tüm istasyonlar, havalandırma binaları ve jeneratör binalarında elektromekanik ekipmanların kontrol ve izlenme işlerini gerçekleştiren Mitsubishi Electric, Marmaray’ın enerji sistemlerinin her iki yakada bulunan iki adet TEİAŞ ve iki adet jeneratör grubu tarafından beslenmesi için gerekli olan senaryoları da hayata geçirdi. 

Mitsubishi Electric tarafından yüzde 100 yedekli olarak tasarlanan Marmaray kontrol sisteminde; 37 bin donanım izleme ve kontrol noktası, 107 bin yazılım izleme ve kontrol noktası, 750 operatör ekranı kontrol sayfası ve 100 kilometre haberleşme kablosu bulunuyor. 7/24 çalışan bu kontrol sistemi sayesinde örneğin, tünelde oluşabilecek bir yangın durumunda operatörler, ilgili olay noktasındaki tren operatörü ile temas kurabiliyor, yolcuyu ve dumanı tahliye etmek amacıyla hava akış yönünü tespit edebiliyor. Böylelikle sistemin, operatörü yönlendirmesi ile hata olasılığını en aza düşürüp kolaylıkla tanımlı havalandırma senaryosunu başlatabiliyor.

Yıllık Rapor